මා දුටු විශිෂ්ඨ ගණිත ගුරුවරු තිදෙනා 1- අවසානයේ එක් අයෙක් ගැන වෙනමම පොස්ටුවකින් කියන බව කිවා මතක ඇති..
ඔහු අන් කවරකුත් නොව මාගේ ආදරණීය පියාණන්ය….
වසර 32කට අධික සේවාකාලයක් සපුරා මීට වසර කීපයකට පෙර විශ්‍රාම ගනිද්දී ඔහුට සිටි ගෝල පරපුර අතිමහත් එකක් විය..
ඔහුද මා වැනිම ගණිතයේ අමුතු පැති දකින්නෙකි… දිනක් ජාතික රූපවාහිනියේ පැණයක් ඉදිරිපත් විය. මම එම පැණයම ඔබටද ඉදිරිපත් කරමි…


1 සිට 25 දක්වා සියලුම ඉලක්ක්ම් ඉහත කොටුවල පිළිවෙලකට සකසා තිරසට, සිරසට හා විකර්ණ ඔස්සේ සමාන එකතුවක් ලැබෙන අයුරු සකසන්න.
මේක ටිකක් ලේසි කරන්න මම උදව්වක් කරන්නම්, එකතුව එන්නේ 65.

 

 


ඔන්න ඉතින් ලංකාවෙම අය දැන් ඔයා කරනවා වගේ දත කාගෙන මේක හදනවා.. එක එක උත්තරත් දෙනවා.. මමයි අපේ අක්කයිත් මැරෙනකම් කල්පනා කරනව යකඩෝ මේ ජිමික් එක කරන්නෙ කොහොමද කියලා.. අවසාන්නයේ සුපුරුදු පරිදි පැණය තාත්තාට.. තාත්තාගේ සාක්කුවේ කාසි අඩු උනාට දඩකාසි එමටයි.. ඔයින් කෑල්ලක් අරන් ලිව්වා 1-25ට. ඇන්දා කොටු ටිකක් එහෙමම තියෙද්දී.. නිකන් දාන් අදිනවා වගේ ඉලක්කම් මාරු කරලා හැදුවා කියන්නකො ඔය කොටුව.. කවදාවත් ඉගෙනගෙන නැතිදෙයක් එහෙම හිතේ අනුමානෙට කරන්නේ කොහොමද කියලා මට ප්‍රශ්ණයක් උනා. ඒත් ඒක නැතිඋනේ මේ විදිහට ඕනෑම ඔත්තේ සංඛ්‍යාවක වර්ග සංඛ්‍යවට හැම අතටම සමාන එකතුවක් ලැබෙන ජාලයක් අන්දින්න පුළුවන් කියලා මම හොයාගත්තම. මේක කවුරු හරි කලින් හොයාගත්තද කියලනම් මම දන්නේ නෑ.

